Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Willemvandenheuvel - WaarBenJij.nu Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Willemvandenheuvel - WaarBenJij.nu

Eerste week zit erop!

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg

21 Oktober 2014 | Peru, Cuzco

Ola!

De chronologische volgorde kan hier even de pot op, 18 oktober is mega. Om 8 uur wordt ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan, waar ook een leuk bejaard stel meereizen. Op het vliegveld zit mijn vliegtuigje al vol, dus mag ik mee met de volgende, met drie italianen, een dochter en twee ouders. De vlucht over de Nascalijnen is fantastisch, dat mensen die lijnen zolang geleden al voor elkaar kregen. heel vet, al is het vliegtuigje net een achtbaan, maar ook dat is leuk. Als ik ietsie later terugben in het hostel is het nog niet voorbij, ik moet me snel even opfrissen voor een reis door de woestijn. In een echte buggy. De bestuurder rijdt veel en veels te hard, dwars door de witte zandbergen. Na een halfuur rijden plots langs een verlaten nasca waterput, na nog een half uur langs een enorme tempel, helemaal verlaten, in de woestijn. Alsof het niets is, zie ik later ook nog allemaal mensenbotten liggen. We crossen er zo overheen, staan dr opeens n mummie boven op de berg, n echte. Bizar, maar wel heel vet...
Wat n dag. Ojaa, er was ook nog meer!



Alleen reizen is niets als het niet zo mee zit, maar als alles soepel gaat is het beter. Overal zijn zoveel andere mensen, zowel backpackers als locals, die graag een praatje maken. In het hostel natuurlijk, maar ook rustig uitrustend op een bankje in het park, of genietend van een koppie koffie, overal komen er mensen efkes langs zitten. Donderdag met een hele club een wandeling door Lima en een paar lekkere biero´s. Het is het nogal goedkoop. Ik ben voor omgerekend 6 euro wezen uiteten, twee gangen, voor 4 personen!
Wajooo.

Dag erna vertrek ik naar Nasca, bekend van de grote nascalijnen in het zand. De rit er naartoe is prachtig. Ik zie de mooiste landschappen die ik ook gezien heb. Landschappen vol met woestijnen, enorme zandduinen en prachtige oases. Fantastisch. Soms staan er in de woestijn ineens wat kleine vervallen huisjes, waar gewoon mensen n wonen. Onvoorstelbaar dat die kunnen overleven in zo´n bizar waterloos gebied.

Nasca was ook altijd een miniscuul dorpje in de woestijn, tot de lijnen 70 jaar geleden werden ontdekt, sindsdien is het groter geworden, maar nog steeds wel schattig. Ik verblijf in familieherberg, met een eigen kamertje en een fantastische eigenaar. Naar een uur heeft hij al twee keer en pisco, plaatselijke sterke drank, voor mij en voor zichzelf ingeschonken. Ik ga met de duitser die ik in de bus heb ontmoet wat eten en een biertje drinken, morgen wordt en drukke dag. 18, oktober.

Naar nog een dagje niksen in Nasca, de 19e pak ik de bus naar Cusco. Daar ben ik nu net garriveerd, ik houd jullie op de hoogte,

xx Willem

  • 23 Oktober 2014 - 11:13

    Mariette:

    Ha Willem
    Nascalijnen, mensenbotten, vliegen, racen in een zandbuggy : de oude Inca's moesten eens weten op wat voor manieren hun rituelen, schatten en overblijfselen door Willem van den Heuvel uit Gemert bewonderd worden. Mooi dat je dat allemaal kunt zien en meemaken. We weten dat je inmiddels in cusco bent en daar de volgende wonderen gaat aanschouwen als je weer wat opgeknapt bent van hoogteziekte etc. Wauww wat een ervaringen allemaal. Tot gauw
    mama

  • 23 Oktober 2014 - 11:54

    Gonny Van Den Heuvel:

    Hallo Willem

    Leuk dat je een blog bijhoudt. Geweldig wat je allemaal meemaakt. Om kriebels van te krijgen.
    Nog heel veel plezier.

    Groetjes
    Tante Gonny

  • 23 Oktober 2014 - 17:02

    Jos En Helmien:

    Maar Willem, wat een belevenissen allemaal.
    Je doet het geweldig, zien uit naar een paar foto's.
    Je ziet en merkt wel, de mens is altijd en nog, heel inventief geweest,
    onder alle en soms erbarmelijke omstandigheden. Fijn dat het zo goed gaat!
    gr. de berkertjes

  • 23 Oktober 2014 - 23:45

    Huberdine:

    Hey die Willem,
    Zo te lezen lukt het goed om van alles te regelen daar. Geen problemen met de taal?
    Geweldig wat je zo allemaal meemaakt. En dat je steeds mensen ontmoet om samen wat mee te doen.
    Zien uit naar je volgende reisverhalen.
    Groetjes fam van Hout

  • 24 Oktober 2014 - 04:17

    Dinco:

    ha Willem,
    Het is wel zalig dat ik vanuit mijn luie stoel, door jouw ogen naar en in Peru mag kijken. Geweldig, wat een land en wat een belevenissen. Als die rugzak van jou maar groot genoeg is om ze mee naar huis te nemen... ben benieuwd wat het land en de mensen je meer gaan brengen. Wij reizen met je mee.
    groet dinco

  • 24 Oktober 2014 - 08:54

    Teun, Birgit, Tiny, Otine:

    Ha Willem,
    Hoe gaat het daar in Peru? Wat een mooie omschrijving van je ervaringen. We zullen de kaart van Peru er maar eens bijhalen zodat we je kunnen volgen. Heel veel reisplezier!
    Groetjes uit Ommel

  • 25 Oktober 2014 - 22:07

    Marieke:

    Willem!!
    Je bent er! Je bent het aan het doen!

    Kusjes


    P.S. Luister naar je moeders advies aangaande taxi, niet je tas in de bak en liefst vooraf een prijs bespreken. Maar maak je tegelijkertijd niet teveel druk om dit soort stomme dingen, zorg dat de veiligreizenregeltjes routine worden en gebruik vervolgens alle overige tijd om je te verwonderen :).

  • 26 Oktober 2014 - 12:35

    Gerda:

    26 okt.
    Super Willem dat ook ik van jouw thuisfront door heb gekregen dat je een blog bijhoudt.
    Ik wens je heel veel genot op je reis en zal met veel plezier je reiservaringen lezen.Dus
    vergeet niet om er af en toe iets op te zetten.Heel veel dingen zullen voor jou daar na enige tijd wat gewoner worden. Laat ons mee genieten!
    Ik wacht al op je volgende verhaal!
    groetjes Gerda
    p.s.heb ook de meiden over jou reis ingelicht

  • 26 Oktober 2014 - 18:35

    Marieke De Louw:

    Ha Willem,

    Ik hoorde van je moeder dat je bij de start van je avontuur al gelijk een eerste hindernis hebt moeten nemen; (rugzak kwijt, toestanden met geld en zo.....). Ik lees dat dat alweer lang verleden tijd is en dat de belevenissen zich opstapelen. Wauw, wat maak jij geweldige dingen mee!! realiseer je dat je nu ter plekke herinneringen maakt die je je hele verdere leven bij je zal dragen. Geniet en maak er een onvergetelijke reis van!!!!

    Lieve groetjes van Marieke de Louw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 November 2014

Machu Pichu en heel veel meer

21 Oktober 2014

Eerste week zit erop!

15 Oktober 2014

Bijkomen van een heftige start

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 2482

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: